im d0ing dis:::

  • freelance scriptwriter
  • pr0ducti0n c0nsultancy
  • production manager
  • event management
  • wardrobefor shooting
  • lyrics
  • researcher

YuHuUuU

WELCOME....hye dude...meh masuk n kiter same2 k0ngsi suke duke kiter...ngee...btw...dis is da place which i want t0 write b0ut my life...wut i feel...wut i want n my c0mments b0ut wut i've heard...saw o everythinglaaa.....hahahah...;p

me n ma self

My photo
im n0t a perfect pers0n...just a cute n n0tty gurl wh0 reli2 l0ve my family n my cl0se fwen...ngee~

Friday, December 25, 2009

busan aku dengan manusia....

penat dengan hidup yang penuh dengan pura2 nie...ade yang berpure2 dan menggunakan kebaikan muka untuk membuatkan org mengatakan die baik walaupun dalam hakikat sebenarnya dia adalah manusia yang paling tidak patut dikatakan baik....penat nak melayan sikap dan perbuatan keji die!!!erghhh....ade juga manusia yang menggunakan kelemahan orang laen untuk kebaikan diri mereka....dan ada juga manusia yang snang2 melemparkan kata-kata hina dan kejian pada orang lain...perlukah mereka dipandang mulia just bc0z of pe0ple look they like a innocent pers0n???hahahhaa....wut a fucking ann0ying!!!!hurmmm...sumtimes we feel like we d0ne sumthing better n we r da perfect pers0n in dis w0rld...but da reality u r zer0!!!ingatlah apa yang ada pada kamu sekarang ini adalah pemberian DIA...jangan terlalu eg0 dan takbur kerana DIA boleh mengambilnya pada bila2 masa...life is 0nce...s0 just nj0ying it and berikan rase dan perasaan juga pada orang lain...kerana mereka juga punya hati dan perasaan...
:D

Wednesday, December 23, 2009

sepi dan sendiri aku benci!

"rasa kosong itu menjengah bila hati kesepian. Rasa kosong bila tiada teman berbicara.Rasa kosong bila hati yang satu itu belum terisi. Melihat orang lain yang bergembira membuatkan hati bergundah gulana"....

angin malam menampar2 wajah dan badanku saat ini...aduhhh....pelbagai perasaan wujud sekarang ini sehinggakan kesejukkan angin malam langsung tidak aku hiraukan....ntah...mungkin dengan keadaaan aku sendiri sekarang yang tiada punya ap2 perasaan...erghhh....benci dengan perasaan ini...perasaan...t0l0ng pergi jauh dari saya...t0l0ng...hurmm...saat ini aku hanya mahukan seseorang yang aku sayangi ada disisi ini memeluk dan mendengar segala luahan hati ini...aduhhh...aku x berdaya nak melawn perasaan aku sendiri...sendiri dan sunyi membuatkan aku terlalu derita sehingga aku benci dengan diri ini sendiiri...aku sendiri telah dan hampir penat berpura-pura kuat dan memberikan senyuman penuh kemanisan pada semua....aku kuat pada luaran...namun dalaman aku???TUHAN sahaja yang tahu betapa luluh hati ini...mungkin kehidupan sebelum ini aku terlalu bergantung pada seorang insan lelaki yg terlalu aku sayangi...sehingga membuatkan aku lumpuh sepenuhnya apabila cinta yang dibina hancur dan berkecai ditengah jalan!sumpah...aku tidak boleh berdikari sendiri...sakit dan peritnya derita ini...namun...kesepian dan keseorangan ini bukanlah tandanya aku percuma untuk dipancing dengan ajak-ajakkan seks mahupun nafsu kamu wahai kaum-kaum lelaki!!!ingat...aku bukannya call gurl mahupun pelacur dan perempuan murahan seperti yang kamu semua inginkan!!!aku masih punya maruah untuk dipertahankan...ramai rakan-rakan sarankan aku untuk keluar bergembia...tapi untuk apa???aku akan sakit bila lihat kapel2 jalan berpelukkan dan berpegangan tangan....sakit dan terus sakit apabila melihat diri seorang dan dipinggirkan....ada juga menyarankan aku agar mencari pengganti...GUYS...thanx atas concern kamu semua...tapi saya TIDAK BOLEH MENERIMA MANA-MANA LELAKI BUAT MASA SEKARANG DAN HANYA DIA SAHAJA AKAN KEKAL BERADA DI DALAM HATI INI SAMPAI BILA-BILA...DAN...ANDAIKATA AKU PUNYA SESEORANG YANG ISTIMEWA NANTI...DIA TETAP AKAN BERADA DI CARTA TERATAS DI HATI AKU INI...SESUNGGUHNYA AKU TERLALU MENYANYANGI DIRINYA....LABIH DARI AKU MENYAYANGI DIRIKU SENDIRI....AGAK SUKAR UNTUK AKU MENYANYANGI LELAKI LAIN SEBAGAIMANA AKU MENYANYANGI LELAKI ITU...

Thursday, December 17, 2009

hurmmm...:()

salam....well thanx pada korang yang selalu ada kat belakang aku waktu aku sangat2 perlukan k0rang...thanx sangat2 guys...i l0ve n reli2 appreciate it...btw menulis blog aku ni...perasaan sudah sedikit reda....reda dengan pelbagai masalah yang menghimpit jiwa ini...hurmmm...aku dengan MUHAMMAD dah berbaik dan kami sudah mula berkawan semula...back to basic....like b4!!!biarlahh...past is past...n aku just nak heppi n bahagia je skang ni...biarlah ape org nak kata...but i bellieve in wut ive doing...buruk o baik yg berlaku ada hikmah n ketentuan dari ALLAH...aku terima dengan hati yang terbuka...ya, ALLAH...terima kasih...apa yang kau berikan pada aku kini membuatkan aku semakin kuat dan matang dalam menjalani hidup ini...SYUKUR ALHAMDULILLAH...hurmm...aku kerling ke jam...dah 17 hb dah haa...es0k awal muharram...yeah...tahun baru...s0 aku harap tahun baru ini memberikan aku lebih cahaya dan semangat untuk terus berjaya...tolong aku, YA ALLAH...amin...

Monday, December 14, 2009

new life...new h0pe..new j0urney 0f l0ve!!!hahahah

hurmm....im just back to kl....kl yang membusankan!!!!hahahhaa....btw....percutian berjalan dengan begitu lancar walaupun ade beberapa incident yng membiolkan!!!!hahahhaa...btw, thanx guyss....:D...life must g0 0n....n i believe ALLAH has him own reas0n to mke dis t0 me....huhuhu...hope s0...thanx t0 da all my frens yang selalu doakan untuk kebahagian saya...jangan risau...saya sudah sembuh and dis is my new way to get NEW LIFE...NEW HOPE and NEW JPURNEY OF LOVE!!!!im searching 4 new bf!!!!hahahaha...s.t.u.p.i.d!!!sakit tulang belakang saya masih sama macam biase2....tapi saya tidk mahu igatkan sangat bende itu...it will make me hurt!!!!hahahaha...saya just mahukan kebahagiaan....sakit mahu dibaling jauh2....:D...hurmmm....maybe 0n next week ill g0 f0r an0ther h0liday....dekat utara m'sia....wanna j0in me???hahahha...okayy...just let me kn0w...:D

Wednesday, December 9, 2009

wanita...hati dan perasaan

hurm...tadik saje2 bukan post2 lame n terpandang pada "30 perkara yg lelaki tak tahu pasal wanita!" hurm...bace punya bace air mata aku titis semula...erghhh...air mata...tolonglah jangan mucul lagi...saye benci kamu...saye sudah tidak mahu kamu lagi...tolongla berhenti mengalir dari mata ini...hurm...hari dah 5 hari aku hidup sendiri tanpa org yang aku sayang...memang sakit dan seksa nak lalui hidup ini tapi apa yang boleh aku lakukan???ya ALLAH...dugaan apakah yang sedang aku lalui sekarang ini???maafkan aku...bukan niat dihati ingin menyalagkan takdirMU...namun aku cuma mahukan kepastian...apa yg aku rasakan ini terlalu seksa sehinggakan aku sendiri buntu dan merana...mana hendak aku tanggungkan sakit belakang ini yang menganggu perjalanan hidup ini kembali...sakit derita kehilangan kamu...arghhh, aku dah tak sanggup!!! (paling menyedihkan bila org yg penah aku sayang cakap aku hanya buat2 sakit sebab nak pancing simpati!)...sumpah...aku x main2...ape yg aku rasa n hadap sekarang adalah satu penyeksaan yang aku sendiri benci!!!sumpah...aku x maen2 dengan apa yang jadik...masakan aku nak bermain dengan sakit yang mengancam nyawa aku sendiri????kamu ada akal fikiran...fikir dengan rasional!!!hurm...angin...sampaikan salam rindu aku pada dia...katakan aku terlalu sayangkan die namun aku perlu meneruskan hidup aku...katakan pada die...aku x mahu die lagi dalam hidup aku...die dah aku buang jauh2 macam mana die anggap aku sudah mati!*kamu...kamu jangan risau yee....if doa kamau itu makbul...saye akan mati dalam pembedahan tulang belakang saya nanti...sebab dok cakap 50-50! kamu doalah banyak2 supaya mati cepat!!!hahaha....hurmm...saya tahu saya banyak sakitkan hati kamu...tapi saya terlalu sayangkan kamu dan hanya kamu!!!tapi sekarang saya sedar saya perlu hidup tanpa kamu walaupun ia susah sangat2!!!saya perlu dan saya boleh....TERIMA KASIH PADA KAWAN2 SAYA terutama..WAWA...KAK DY...SHEDA...SARAH...OGGY...AZRAND...SIS WAN...kamu banyak bantu saya untuk senyum kembali!!!thanx a lot...may GOD bless all of u!!!andai kata saya pergi satu hari nanti...hanya satu saya pinta...MAAFKAN SAYA DAN HALALKAN SEMUANYA....


video

Wednesday, November 25, 2009

separuh jiwaku pergi...

separuh jiwaku pergi
memang indah semua
tapi berakhir luka
kau main hati
dengan sadarmu
kau tinggal aku

benar ku mencintaimu
tapi tak begini
kau khianati hati ini
kau curangi aku

kau bilang tak pernah bahagia
selama dengan aku
itu ucap bibirmu

kau dustakan semua
yang kita bina
kau hancurkan semua

repeat reff [2x]

benar ku mencintaimu

Monday, October 26, 2009

hurmmm...plastik atau hip0krit???

kadang-kadang dalam hidup ni penuh dengan cabaran dan dugaan yang kita sndiri x tahu apa yang akan jadik kat kita!sumtimes kita heppy....sumtimes kita sedih...sumtimes kita cemburu...sumtimes kita jeles!hurm...macam2 ragam kehidupan kitakan?itulah die kehidupan!sesuatu yang bisa buat diri kita serabut...kusut...gembira...sedih!hahhahaha.....mmm....aku sendiri tak tahu ape yang aku rase skunk ni...sume bersimpul menjadi satu.....yang aku tahu...aku betul2 serabut dan kusut sangat2 dengan masalah yang melanda diri ni skunk...ntahlaaa....pada siapa aku patut salahkan bende ni pun aku sendirian tak tahu....mungkin salah aku?ya....salah aku...mana mungkin aku lemparkan kesalahan aku ni pada mereka-mereka yang lain?aku harus bertanggungjawab kepada masalah aku!itu yang papa n mama ajarkan pada aku sejak kecil!erghhh...aku jika diberi peluang, mahu sahaja aku lari dan pergi ke zaman kanak-kanak aku kembali!zaman yang penuh dengan ketawa, riang dan penuh kenaifan!!!tiba-tiba aku teringat kenangan-kenangan semasa kecil!hurmmm.....aku masih ingt bagaimana aku mula berangan untuk menjadi dewasa dan ingin bebas!hahahaa....budak kecil yang tak tahu apa-apa!lihat sahaja kepada kebebasan yang ada pada abang-abang dan kakakku, mulala aku berangan dan impikan semua itu!aku ingat lagi bagaimana dari umur 8 tahun aku sudah mulai berangan-angan untuk memakai pakaian-pakaian orang dewasa, sudah mula berangan untuk jatuh cinta!!!hahahahaha....budak-budak pulakkan!mase tu sibuk jek nak jadik dewasa!x sabar2....aku masih ingat sampaikan aku mula berlakon menjadi dewasa bersama-sama sepupu baikku...ain dan nadia!(ahh...dah kawen dan ade anak pun d0rang!aku???ahhhhhh....)
hurmmm....tu semua kisah kanak-kanak aku....alangkah indahnya aku rasekan saat tuhhh....saat kanak-kanak merupakan saat yang paling indah dan berharga pernah aku rasakan!aku ingin pulang ke zaman kanak-kanak dan biarkan masa terhenti di situ!!!aku tidak mahu jadi dewasa! aku tidak mahu kenal erti apa itu masalah...serabut...tensyen!!!!erghhhh.....:(
hurmmm...sape kate hidup zaman dewasa ni manis semuanya?manis ke?aku hanya rasekan kepahitan nya lebih daripada kemanisan yang aku kecapi!dewasa mengajar aku erti sebenar kehidupan....dewsa mengajar aku arti cemburu...hasad dengki dan dewasa buat aku mula lupa diri!erghhhh....aku ada sebab mengatakannya begitu...
aku tak nak dewasa ini!!!x nakkk....erghhhh....aku bencikan dewasa ni...perkataan dewasa buat aku f0bia!!!!erghhh....kenapa aku harus dewasa dan harus lalui semua keplastikkan dan kehipokritan manusia????manusia....ade yang jujur....tampakk jujur dan ikhlas bekawan...tapi belakang kita kutuk dan hina sehina-hinanya!kawan kah itu?kawankah sehingga sanggup tikam kawan dr belakang???plastik dan hipokritnya kamu kawan!susah ke jika x suke...x payah nak berkawan....jangan nak jadi hip0krit!jangan nak jadik plastik!depan kita semua baik...semua 0k...belakang kita????hanya ALLAH yang tahu....maafkan....aku tulis berdasarkan pengalaman...tak ada kaitan dengan siapa-siapa....jangan ingat kediaman dan kesenyapan seseorang manusia itu menunjukkan dia takut....dan jangan sangka manusia yang sering bersuara adalah manusia yang penuh dengan sikap berani!dun judge a b00k by its c0ver....

Monday, September 28, 2009

hurmmm...ikut hati mati...ikut nafsu haruuuu...

mmm....ntahlaa...aku tak tahu nak cakap macam mana sekarang ni...perasaan aku sendiri aku x tahu apa n kenapa die berperasaan macam ni!!!erghhh...tuhannn...t0l0nglaaaa....jauhkan la aku dari perasaan-perasaan macam ni....perasaan...t0l0nglaaa...pergi jauh2....pergi jauh2 dari hidup saya....pergiiiii...saye x nak kamu...saye benci kamuuu wahai perasaan yang tidak diundang iniiii.....t0l0nglaaaa......

Thursday, August 13, 2009

seandainya...

Seandainya, kau ada disini denganku
Mungkin ku tak sendiri
Bayanganmu, yang selalu menemaniku
Hiasi malam sepiku
Kuingin bersama dirimu
Ku tak akan pernah, berpaling darimu
Walau kini, kau jauh dariku
Kan slalu kunanti
Karna ku sayang kamu

Hati ini, selalu memanggil namamu
Dengarlah sayangku
ku berjanji, hanyalah untukmu cintaku
Takkan pernah ada yg lain

Adakah rindu di hatimu
Seperti rindu yang kurasa
Sanggupkah kuterus terlena
Tanpamu disisiku, ku kan slalu menantimu

Seandainya, kau ada disini denganku
Mungkin ku tak sendiri
Bayanganmu, yang selalu menemaniku
Hiasi malam sepiku
Kuingin bersama dirimu

Ku tak akan pernah, berpaling darimu
Walau kini, kau jauh dariku
Kan slalu kunanti
Karna ku sayang kamu

Kan slalu kunanti
Karna ku sayang kamu

Tuesday, August 4, 2009

8 petanda dia milikmu...:p

Dua manusia yang merasa saling berjodoh pasti memiliki ikatan emosional, spiritual dan fizikal antara keduanya. Hanya dengan menatap mata atau mendengar suaranya, kita akan merasakan getaran dan seolah ingin terus bersamanya. Benarkah seperti itu?Lalu, apakah ada petanda lainnya agar seseorang dapat merasakan bahawa si dia jodoh (soulmate) kita atau bukan?

Petanda 1

Rahsia sepasang kekasih agar dapat memiliki usia hubungan yang panjang adalah dengan adanya saling kerjasama. Kamu dan dia selalu dapat saling membantu, dalam urusan remeh atau besar. Paling penting adalah kamu berdua selalu dapat melalui segala aspek kehidupan secara bersama-sama. Dan semuanya terasa amat menyenangkan meskipun tanpa harus melibatkan orang lain. Apakah kamu sudah merasakan perkara tersebut? Jika ya, selamat… kerana ada harapan bahawa dia adalah calon pendamping hidup kamu!

Petanda 2

Salah satu kriteria yang menentukan sesuai atau tidaknya dia sebagai jodoh kamu atau bukan adalah kemampuannya bersikap bersahaja di depan kamu. Cuba sekarang perhatikan, apakah gerak-gerinya, caranya berpakaian, gaya rambutnya, caranya berbicara serta tertawanya mengesankan apa adanya? Apakah setiap ucapannya selalu tampak spontan dan tidak dibuat-buat? Jika tidak, maaf kemungkinan besar dia bukan jodoh kamu!

Petanda 3

Adanya deria batiniah membuat hati kamu berdua dapat selalu saling tahu. Dan bila kamu atau si dia dapat saling membaca fikiran dan menduga reaksi serta perasaannya satu sama lainnya pada situasi tertentu. Selamat! Sebenarnya dialah destini kebahagian kamu…

Petanda 4

Bersamanya dapat membuat perasaan kamu menjadi tenang, selesa dan tanpa perasaan tertekan. Berjam-jam bersamanya, setiap waktu dan setiap hari tanpa membuat kamu merasa bosan… Inilah petanda bahawa kamu berdua kelak akan saling terikat.

Petanda 5

Dia selalu ada untuk kamu dalam situasi apapun. Dan dia selalu dapat memahami situasi dalam hati kamu baik dalam suka dan duka. Percayalah pasangan yang berjodoh pasti tak takut mengalami pasang-surut, suka-duka saat bersama. Sekarang, ingat-ingat kembali. Apakah dia orang pertama yang datang memberi bantuan tatkala kamu dirundung musibah? Dia selalu faham saat emosi kamu terganggu? Dia tahu keadaan waktu anda sakit? Jika ya, tak salah lagi. Dialah orangnya…

Petanda 6

Dia tak terlalu peduli dengan masa lalu keluarga kamu, dia tak peduli dengan masa lalu kamu saat bersama kekasih terdahulu. Dia juga tak malu-malu menceritakan masa lalunya… Nah, kalau begitu ini bisa berarti dia sudah siap menerima kamu apa adanya..

Petanda 7

Setiap orang pasti memiliki kekurangan, dan kamu tak malu-malu perlihatkannya pada si dia. Bahkan pada saat kamu tampil ‘buruk’ di depannya sekalipun, misalnya saat kamu bangun tidur atau saat kamu sakit dan tak mandi selama dua hari. Ataupun menceritakan sejujurnya kepada kamu tentang kelemahan dan kekurangannya… Nah! Kamu dan dia memangnya disuratkan untuk bersama!

Petanda 8

Bila merasa rahsia kamu bisa lebih selamat di tangannya daripada di tangan sahabat-sahabat kamu yang lain. Atau kamu merasa sudah tak dapat lagi menyimpan rahsia apapun darinya, maka berbahagialah! Kerana ini bererti pasangan sejati telah kamu temukan!

Apakah kelapan petanda di atas telah kamu temukan padanya?

22 ciri orang itu mencintaimu,,,

1. Orang yang mencintai kamu tak pernah memberikan alasan kenapa dia mencintai kamu yang dia tahu di matanya hanya ada kamu satu2nya.

2. Kalau kamu sudah memiliki kekasih dia tak peduli,yang penting bg dia kamu bahagia dan kamu tetap impiannya.

3. Orang yang mencintai kamu selalu menerima kamu seadanya,dimatanya kamu selalu yang paling cantik walaupun mungkin kamu merasa berat badan kamu sudah berlebihan atau kamu rasa gemuk.

4. Orang yang mencintai kamu selalu ingin tahu tentang apa saja yang kamu lalui sepanjang hari ini,dia ingin tahu kegiatan kamu.

5. Orang yang mencintai kamu akan mengirimkan sms seperti “slmt pagi”,”slmt hari minggu”,”selamat malam” walaupun kamu tidak membalasnya.

6. Kalau di hari ulang tahunmu,kamu tidak mengundangnya setidaknya dia akan menelefon utk mengucapkan selamat atau mengirim pesan.

7. Orang yang mencintai kamu akan selalu mengingati setiap hari yang dia lalui bersama kamu,bahkan mungkin hari yang kamu sendiri sudah lupa setiap detiknya kerana saat itu adalah sesuatu yang berharga buatnya.

8. Orang yang mencintai kamu selalu mengingati setiap kata2 yang kamu ucapkan bahkan mungkin kata2 yang kamu sendiri lupa pernah mengatakannya.

9. Orang yang mencintai kamu akan belajar menyukai lagu-lagu kesukaanmu,bahkan mungkin meminjam CD/cassette kamu,kerana dia ingin tahu apa kesukaanmu,kesukaanmu kesukaannya juga.

10. Kalau terakhir kali kamu bertemu kamu sedang sakit mungkin flu,pening,atau sakit gigi,beberapa hari kemudian dia akan mengirim sms dan menanyakan keadaanmu kerana dia risau akan kamu.

11. Kalau kamu beritahu padanya kamu akan menghadapi ujian dia akan menanyakan bila ujian itu, dan saat harinya tiba dia akan mengirimkan sms “good luck” untuk memberikan semangat pada kamu.

12. Orang yang mencintai kamu akan memberikan suatu barang miliknya yang mungkin buat kamu itu adalah sesuatu yang biasa,tetapi itu adalah suatu barang yang istimewa buat dia.

13. Orang yang mencintai kamu akan terdiam sesaat saat sedang berbicara ditelefon dengan kamu,sehingga kamu menjadi bingung,saat itu dia merasa sangat gugup kerana kamu telah menggoncang dunianya.

14. Orang yang mencintai kamu selalu ingin berada dekat denganmu dan ingin menghabiskan hari2nya bersama mu.

15. Jika kamu kena berpindah ke tempat lain,dia akan memberikan nasihat supaya kamu sentiasa berwaspada dengan keadaan sekeliling yang mungkin akan membawa pengaruh buruk bagimu.

16. Orang yang mencintai kamu bertindak lebih seperti saudara daripada seperti seorang kekasih.

17. Orang yang mencintai kamu sering melakukan hal-hal yang pelik seperti menelefonmu 100 kali dalam sehari,atau membangunkanmu ditengah malam untuk mengirim sms atau menelefonmu kerana saat itu dia sedang memikirkanmu.

18. Ketika orang yang mencintai kamu sedang merindukanmu dan melakukan hal2 yg membuat kamu merasa rimas atau gila dan kamu memberitahunya tindakannya membuatkan kamu terganggu dia akan meminta maaf dan tak akan mengulanginya lagi.

19. Jika kamu memintanya untuk mengajar kamu sesuatu,dia akan mengajar kamu dgn sabar walaupun kamu mungkin orang yang paling bodoh di dunia!

20. Tika kamu melihat handphonenya,namamu menghiasi sebagian besar “INBOX” nya dan dia masih menyimpan msg kamu walaupun pesan itu sudah kamu kirim sejak berbulan2 bahkan bertahun2 yang lalu.

21. Dan jika kamu menghindarinya atau menolaknya,dia akan menyedarinya dan menghilangkan diri kehidupanmu,walaupun hal itu membunuh hatinya.

22. Jika saat kamu merindukannya dan ingin memberinya kesempatan,dia akan ada di sana menunggumu kerana dia tak pernah mencari orang lain.Ya… dia tetap akan menunggumu.

Adakah org yg berada disi mu sekarang melakukannya dgn cara2 seperti di atas?

Kalau ada,jgn mensia-siakan org tersebut..kamu akan menyesal melakukannya kerana ia hanya akan datang sekali seumur hidup…

Tuesday, July 14, 2009

dipl0ma vs degree

hurmm...sedar x sedar aku dah nak habis dah degree ni...tapi ntahla...aku sendiri x tahu kenapa degree ni aku langsung x bersemangat nak teruskan...ntahlaaa...dah penat c mamat tuh bising kat telinga aku pasal study...ntahlaaaa...aku sendiri kadang2 pelik ngan diri aku nie...hurmmm...tapi aku x dapat nak nafikan yang aku terlampau rindukan zaman2 diploma...hurmm...zaman tu yang mengajar aku ape erti hidup n ape itu persahabatan...tapi degree ni langsung x ade kenangan yang baik...buruk banyaklaaa...hahaha...tapi x pelah...yang buruk tu aku jadikan tauladan untuk terus kan kehidupan aku...penah sorang lecturer aku ni cakap kat aku camni...

"nanie, awak kene kuat...ape yang dah jadik kat awak sebelum ni satu cabaran dan awak kene kuat untuk hadapinya...percayalah...saya jugak pernah rasakan ape yang awak rasa...dats y saye tahu ape yahng awak rasa...tapi awak kene kuat...awak kene hadapi sume ni....awak kene teruskan kehidupan awak...biarla ape yang dieorang nak buat kat awak...janji awak tunjukkan kat diorang awak boleh berjaye..."

tulah ape antara lecturer aku tu bisikkan kat aku dulu...sedih gak...tapi bangga jugak skt2 c0z ade gak lect yang amik berat pasal aku....tb2 aku teringat plak kata2 mama n papa...

mama - " mama bangga anak2 mama dah berjaya...bukan s0rang tapi sume....kejayaan korang buat mama bangga ada anak2 macam korang...rase bangga dan hilang rase sakit n perih besarkan korang...mama betul2 bangga"

papa - " papa bangga...tapi papa x nak hanya kejayaan macam tu aje...papa nak kamu buktikan yang kamu boleh berjaya dan berdiri atas kaki sendiri...zaman sekarang ni setakat berjaya orang x pandang...berjaya dan akde kualiti yang orang perlukan...just tell 2 ur self dat u can doit n dun ever n ever give up...papa nak tengok anak2 papa berjaya..."

mama - " mama nak tengok lagi mase nanie konvo nanti ade bintang macam mase diploma dulu...if dulu ada 2 ...mase degree ni mama nak lebih..."

papa - " papa nak kamu lawan uda, alang, kak lynn n achik...."

mase papa cakap macam tu aku terus terdiam...aku telan air liur...bukan ape...dorang sume 4 flet n 3,98....gile...aku takut!!!!pastu alang plak celah...

alang - " if u can beat my p0inter ill give wut ever u want....and alang will pay for ur holiday wif suite r0om...dat is wut u want,aite???!!!

hahhaa...aku terus terdiam...gile!!!!beat the pointer....memang x lahhh...hahhaa...but ill try my best!!!!hurmm...tb2 plak aku teringat kata2 mamat....c bushuk hati aku tuh...

mamat - " sayang...i know u can d0 it...i x nak tengok u give up camni...u kuat,kan???n i nak tengok u bejaye...i l0ve u!!!!"

i love u to0...baby!!!!n i l0ve all of u!!!!i p0mish dat ill try my best....nanie x kan give up lagik....but i reli2 mish zaman diploma....pa 114 n pa 115....pa 116 n pa 117....mishlaaa....

Thursday, July 9, 2009

GOD...i LOVE him DAMN MUCH!!!

u r my sunshine...thanx coz give me chance to love you...and thanx coz love me damn much...i swear dat i'll not make u frust wif me again....thanx MUHAMMAD BIN MAHMUDDIN!!!GOD....i love him damn much!!!im pretty sure...


Baby I love you and I'll never let you go
But if I have to boy I think that you should know
All the love we made can never be erased
And I promise you that you will never be replaced
Baby I love you and I'll never let you go
But if I have to boy I think that you should know
The love we made can never be erased
And I promise you that you will never be replaced

I love you yes I do
I'll be with you as long as you want me to
Until the end of time

From the day I met you
I knew we'd be together
And now I know I wanna be with you forever
I wanna marry you and I wanna have your kids
Thinking never compare to the feeling of your kisses

I can say I'm truly happy to this day
You make me thank God that I live my life every day
There's never been a doubt in my mind that I'd regret
Ever having you by my side.

But if the day comes that I have to let you go
I think there's something I should probably let you know,
Enjoyed everyday that I spent with you and
I won't miss you cause I'm happy that I had
You at all.

[Chorus]
Baby I love you and I'll never let you go
But if I have to boy I think that you should know
All the love we made can never be erased
And I promise you that you will never be replaced
Baby I love you and I'll never let you go
But if I have to boy I think that you should know
The love we made can never be erased
And I promise you that you will never be replaced

I love you yes I do
I'll be with you as long as you want me too
Until the end of time



no matter wut is it....i love u baby!!!


hahahha...u make me craxy!!!!ngee~


i dun care wut people say bad bout u....i know u better

yeah...im fucking love you!!!!ur my angel...ur my soul...ur my everything!!! i swear...my love...my heart...my soul just 4 u!!!

puncak oh puncak

hurmmm....dah lame jugak x masuk lam blog aku nie...maklumlahhhh...bz skett...ngan projek baru....clazz???x jugakkk...c0z clazz aku seminggu sehari jek...o maybe pasni 2 kali jek seminggu...hahahha...hurmmm....masuk hari ni dah seminggu gak ar aku kat puncak...keadaan???biase jekk...but aku tengok ramai la sangat jr2 yang baru masuk....kandang x yah cakap la....pack kot....tu yang wat aku malas nak gi kandang tuh...tunggu makan 8 tahun baru dapat!!!wakakaka...hurmm...camne pon...aku sayangkan puncak!!!hahaha....diam x diam ni sem kedua last aku kat puncak...well...x dapat nak nafikan yang puncak ni banyak bangi kenangan kat aku...x kirela kenangan manis o pahit!!!but memang aku x dapat nak lupakan puncak nie...btw,thanx puncak c0z ajar aku ape erti hidup...x dapat dinafikan puncak banyak jugak ajar aku apa erti hidup nie....n puncak jugak kenalkan aku ape itu kawan!!!biarlah...semua kenangan manis akan aku ingat n sume kenangan pahit akan aku telan n simpan...aku harap sem ni aku akan terus bahagia dengan mamat di puncak ini....huhuhu

Wednesday, June 24, 2009

10 hint cinta kamu akan musnah

1.si dia sering mengawal pergerakanmu sedangkan kamu tidak boleh mengetahui aktiviti luarnya.

2.kamu dan si dia sering bertikam lidah walaupun untuk perkara remeh-temeh.

3.kamu semakin jemu bersamanya sedangkan dahulu dialah pujaan hatimu.

4.si dia mula berkira tentang wangnya yang diblenjakan atas dirimu,malah mengawal berbelanjaanmu.​

5.kamu dan si dia sudah mula berahsia tentang semua perkara.

6.kamu tidak lagi bebas membuat keputusan kerana si dia memantau segala gerak-geri kamu.

7.si dia sering ambil mudah setiap perkara dan jarang mempedulikan perasaanmu.

8.si dia mula berubah sikap dan tidak memanjakan kamu lagi.

9.si dia mula menyuruh kamu mengutamakannya​ dalam semua perkara sehingga mengabaikan keluarga dan teman-temanmu.

10.kamu sudah mula mengalih pandangan dan bercadang mencari kekasih lain.

Saturday, June 20, 2009

kawen o kawen

sape yang x nak kawen???but bile pikir balik, takut sebenarnye bile pikir nak kawen ni....banyak bende nak kene wat...ne sediakan.ne betulkan....hurm....nak kawen..tapi takut...camne???

Friday, June 19, 2009

30 perkara yang perempuan selindung dari lelaki

1.Bila sorang wanita mengatakan dia sedang bersedih,tetapi dia tidak menitiskan airmata,itu bermakna dia sedang menangis di dalam hatinya.

2. Bila dia tidak menghiraukan kamu selepas kamu menyakiti hatinya, lebih baik kamu beri dia masa untuk menenangkan hatinya semula sebelum kamu menegur dengan ucapan maaf.

3.Wanita sukar nak cari benda yang dia benci tentang orang yang paling
dia sayang (sebab itu ramai wanita yang patah hati bila hubungan itu
putus di tengah jalan).

4.Sekiranya sorang wanita jatuh cinta dengan sorang lelaki, lelaki itu akan
sentiasa ada di fikirannya walaupun ketika dia sedang keluar dengan lelaki
lain.

5.Bila lelaki yang dia suka dan cinta merenung tajam ke dalam matanya, dia akan cair seperti coklat!!

6. Wanita memang sukakan pujian tetapi selalu tidak tau macam mana nak menerima pujian.

7. Jika kamu tidak suka dengan gadis yang sukakan kamu separuh mati,tolak cintanya dengan lembut,jangan berkasar sebab ada satu semangat dalam diri wanita yang kamu tak akan tahu bila dia dah buat keputusan,dia akan lakukan apa saja.

8.Sekiranya sorang gadis mula menjauhkan diri darimu selepas kamu
tolak cintanya,biarkan dia untuk seketika.Sekiranya kamu masih ingin
menganggap dia sorang kawan,cubalah tegur dia perlahan-lahan.

9. Wanita suka meluahkan apa yang mereka rasa.Muzik,puisi, lukisan dan
tulisan adalah cara termudah mereka meluahkan isi hati mereka.

10. Jangan sesekali beritahu perempuan yang mereka ni lansung tak berguna.

11. Bersikap terlalu serius boleh mematikan mood wanita.

12.Bila pertama kali lelaki yang dicintainya dalam diam memberikan
respon positif,misalnya menghubunginya melalui telefon,si gadis akan bersikap acuh tak acuh seolah-olah tidak berminat,tetapi sebaik saja ganggang diletakkan,dia akan menjerit kesukaan dan tak sampai sepuluh minit,semua rakan-rakannya akan tahu berita tersebut.

13. Sekuntum senyuman memberi seribu erti bagi wanita.Jadi jangan senyum sebarangan.

14. Jika kamu menyukai sorang wanita,cubalah mulakan dengan persahabatan. Kemudian biarkan dia mengenalimu dengan lebih mendalam.

15.Jika sorang wanita memberi seribu satu alasan setiap kali kamu ajak
keluar,tinggalkan dia sebab dia memang tak berminat denganmu.

16. Tetapi jika dalam masa yang sama dia menghubungimu atau menunggu panggilan darimu,teruskan usahamu untuk memikatnya.

17. Jangan sesekali mengagak apa yang dirasakannya.Tanya dia sendiri!!

18.Selepas sorang gadis jatuh cinta,dia akan sering tertanya-tanya
kenapalah aku tak jumpa lelaki ini lebih awal.

19. Kalau kamu masih tercari-cari cara yang paling romantik untuk memikat hati sorang gadis,cubalah rajin-rajinkan tangan menyelak buku-buku cinta.

20.Bila setiap kali gambar kelas keluar,benda pertama yang dicari
oleh wanita ialah siapa yang berdiri di sebelah buah hatinya,kemudian
barulah dirinya sendiri.

21.Bekas teman lelaki akan sentiasa ada di fikirannya tetapi lelaki yang
dicintainya sekarang akan berada di tempat teristimewa iaitu di hatinya!!

22. Satu ucapan 'Hi' sahaja sudah cukup menceriakan harinya.

23. Teman baiknya saja yang tahu apa yang sedang dia rasa dan lalui.

24. Wanita paling benci lelaki yang berbaik-baik dengan mereka semata-mata nak tackle kawan mereka yang paling cantik.

25.Cinta bermaksud kesetiaan, ambil berat, jujur dan kebahagiaan tanpa
sebarang kompromi.

26. Semua wanita mahukan sorang lelaki yang cintakan mereka sepenuh hati..

27.Senjata wanita adalah airmata!!

28. Wanita suka jika sesekali orang yang disayanginya mengadakan surprise buatnya(hadiah, bunga atau sekadar kad ucapan romantis).Mereka akan rasa terharu dan merasakan bahawa dirinya dicintai setulus hati.Dengan i! ni dia tak akan ragu-ragu terhadapmu.

29.Wanita mudah jatuh hati pada lelaki yang ambil berat tentang mereka
dan baik terhadapnya. So,kalau nak memikat wanita pandai-pandailah. ..

30.Sebenarnya mudah mengambil hati wanita kerana apa yang dia mahu
hanyalah perasaan dicintai dan disayangi sepenuh jiwa.

Tuesday, June 9, 2009

sho0ting iklan johson milk bath...




antara picca untuk commercial johnson n johnson mandi susu lagik...huhuhuh...dun 4 get to watch dis coomercial...ngee~

sh0oting telem0vie buih2 cinta






antara picca yang ditangkap mase sho0ting buih-buih cinta

Monday, June 8, 2009

bintang kamu di mana...


Hidup ni sangat singkat kan???n hidup ni kadang2 wat kiter jadik x tentu arah...ntahlah...aku sekarang x tahu ape yang aku nak n aku harapkan...i feel dat my life s0 sucks!!!hidup ni aku rase kosong dan sepi...aku dah x punya semangat t0k aku teruskan hidup!!!!ahhh...y my life been s0 sucks???huh!!!fikiran menerawang mengingati sesuatu...mengingati mengenai kehidupan lampau...dulu aku pernah impikan untuk hidup di bintang...cantik macam bintang....hahaha....aku akui itu gila dan x mungkin akan berlaku...tapi itulah kenyataannya...aku dambakan itu...kini,aku mula dambakan itu kembali...aku inginkan bintang...aku ingin menjadi bintang...biar jauh dari semua...biar aku aman di sana...jadi bintang best...jauh di atas langit...cantik jek...dan menjadi perhatian org...at least jadik bintang dah tak payah nak pikir ape2 dah...ahhh....kenapa hiidup ni susah sangat???bintang...kau dengar tak???andai kau bisa dengar...aku ingin menjadi kawan kau...aku ingin sentiasa bersama kau...^hurmmm...im crazy!!!^...aku teringat pulak zaman kacik2 aku...aku suke duk kat balk0ni umah then aku suke kire bintang...aku suke cakap same itu bintang...hahaha....wut a funny man...if u wan 2 belive 0 n0t....tabiat tu sampai sekarang aku ade...bintanglah jadi tempat aku luahkan kemarahan....kesedihan dan kegembraan...tapi hari ini...x ade bintang...dan aku x tahu nak mengadu pada siapa...bintang...kamo0 di mana???aku mahukan kamo0...ahhh....

lelaki dan cinta

well...bile jek cakap pasal cinta...masing2 dah teringatkan kapel masing2...hurmm...cinta tu abstrak...susah nak cakap...kadang2 persepsi kiter tentang cinta tu len2...kadang2 tu plak leh sampai gaduh if cakap pasal cinta ni...hahaha...yelah....len orang len ragam kan???ntahlah...bagi aku cinta tu perlukan keikhlasan...perlukan kepercayaan...dan perlukan keseragaman... itu apa yang aku tahu...tapi seorang lelaki hadir dalam hidup aku dan tekankan pada aku yang cinta tu perlukan perhormatan...dia juga cakap yang cinta tu perlukan bende tu untuk membezakan lelaki dan wanita...aku mule2 dulu susah jugak nak terima...tapi lame2 aku mula akui...ya...akui kebenarannya....aku perlu hormat lelaki itu kerana walau apa yang terjadi...lelaki itu adalah ketua...hurm...terima kasih sayang....terima kasih sudi memberikan cinta kau pada aku....ngee~....berbalik pada soal cinta tadi....korang kdang2 terpikir tak kenapa selalunya if kisah cinta jek...perempuan yang akan terlebih2....yelah....perasan x yang perempuan yang akan selalu membisik2kan perkataan cinta...rindu...betul x???tapi bukan maksud aku lelaki tak pernah...lelaki akan ucap kata2 tu...tapi x sekerap perempuan....kenapa erk???tb2 teringat kisah cinta s0rang kawan aku ni....kawan???aku dah anggap macam adek aku dah...biarlah aku kenalkan die sebagai adek aku je lah...hahaha...mmm...die dah 3 tahun ngan bf die...sayang gile...then tb2 tadik die tanye aku....adekah bf die betul2 sayangkan die...hurm...aku takutlah nak cakap 0 bagi k0men...huhuu....bende2 ni kompliketed...tapi bile die bagitahu yang lelaki tu menangis depan die dan bisikkan kate2 janji...aku akur....kerana...bagi aku,lelaki takkan menangis untuk bende sia2...bile die menangis, maknenye perempuan tu betul2 bermakne buat die....am i rite????betulke lelaki susah nak menangis???hurm...fikiran aku melayang2 plak kat kisah kawan bek aku...bf die x penah langsung nak ucap kate2 cinta...mmm...bukan x penah...sorry2...i mean susah betul nak ucapkan kate2 tuh....then kawan aku tu mulelah pikir yang bukan2 n ape yang die pikir adelah bf die x sayangkan die n just nak men2...apelagi...peranglah...hahahha....tapi akhirnye d0rang dah kawen p0n...s0...m0ral of the st0ry....len lelaki len care die...hahaha...ngee~~~tapi betul ke???

















Bila Rindu...

Di keheningan malam
Termenung ku berseorang
Tak lena mata dipejam
Terdengar suara terngiang
Suara merdu yg di sayang
Bagai kau di depan mata
Ku capai tapi tak kena
Sukarnya memendam rasa
Ingin ku luahkan kata

(Korus)
Bila rindu
Terkenang mu sayang terasa sayu
Syahdunya jiwa ku bila malam makin kelam
Jauh terbang diri ku melayang
Aku rindu
Sentuhan mu ku rasa sayu
Inginkan jiwa mu selubungi jiwa ini
Bawa ku dalam pelangi
Melepasi batas diri ini

Jauh angan ku lena
Ku rasa kita bersama
Kau bawa daku kesana
Ke alam kisah yang lama
Kenangan didalam jiwa
Bila terjaga semula
Disisi ku kau tiada
Sukarnya ku pendam rasa
Inginku luahkan semua.. ooooo..

(Ulang Korus)

Sesungguhnya kita mestilah
Wujudkan sefahaman dan hormat menghormati
Ikhlas kasih
Sabar insyAllah kita akan
Bertemu semula

Aura yang memecah semesta
Menyampaikan pesan kesunyian dikala sendirian
Kesepian menyelubungi hari-hariku
Disajikan dalam doa-doa rindu
Yang menanti kau datang dan pergi
Seperti mimpi-mimpiku fantasiku
Bukan dongeng lagi yang sayup kedengaran
Disisi cuping di setiap corong
Lorong yang lohong
Benar ku tak bohong
Bila hati menyanyi


bila rindu???hurm...rindu...rindu adalah satu perasaan yang ada dalam semua manusia...rindu pada Tuhan...pada keluarga...kawan2....hurm...aku rindukan kawan2 aku....rindu sangat...rindukan zaman2 diploma yang banyak membawakan erti dan pengalaman dalam hidup aku...tapi sekarang sume kawan2 dah bawa haluan mereka masing2....lalu tinggal aku...hurmmm....rindu sangat..:(

my new j0b

mmm...dah pukul 3.10 pagi...tapi aku masih x leh td0...hurmm...ntahla....wahai mate...kenapa kamu tidak mengantuk????huhuhu...hurmm,aku baru jek bukak bl0g ni...saje nak gatal2...b4 ni just tulis blog kat lam ms...fb...but tb2 jek terbukak blog ni...hahaha...hurmm...biarlah...sume same...tempat nak meluahkan dan memberikan pendapat....mmm...semalam aku dapat j0b baru....jadik pr0ducti0n manager t0k satu program realiti baru...ala2 my team...payment agak lumayan...mase lemang offer aku tuh macam mimpi plak aku...ye lah, aku manela ade bnayak sangat pengalaman pasal bende2 ni if nak dibandingkan dengan kawan2 die...but die yakinkan kau jugak t0k terima offer ni n die nak sangat2 aku yang jdk pm tuh...hahaha,...bincang nye bincang akhirnya aku terimalah offer tuh...bukan senang t0k aku terima...sampai aku kuarkan kat fb bagai..minx pendapat!!!hahaha...gegeh...ni adalah pengalaman aku selepas keje kat nuansa...so aku ne pastikan ia yang terbaik dari aku...huhuhu....but aku tahu,bukan senang nak realisasikan bende ni...aku ne kuat...ye...nanie...ko ne kuat...jangan mudah putus asa dan jangan mudah terleka...ni adalah jalan t0k kejayaan k0...peluang x datang selalu...biarlah bayaran sikit dulu...janji pengalaman yang ko genggam dulu...hurmmm...berbalik pada payment....aku x fahamlah dengan sikap org yang terlalu memilih kerje...hurm...ntahlah...sikap manusia zaman sekarang ni...ape2lah...janji korang bahagia...bagi aku cukuplah aku bahagia...tapi kalau pemikiran itu kekal ade dalam masyarakat melayu kita...sampai bile kiter nak maju???hurmm...maaflah jika ade yang terasa,,,aku hanya mencurahkan apa yang aku rasakan...ngge~

Ku Pinjam Satu Bintang




Kurindukan Dia
Kumahu Belaian Manja
Ku Ingin Selalu.....Disisinya

Hooo Huuoo
Inikah Bahgia
Inikah Kasih Asmara
Bernyanyi Lah Hatiku Dengan Cinta

Ku Tak Ingin Lagi Berjauhan
Usah Kau Hampiri Perpisahan
Seharusnya
Kau Mengerti Kasih
Hanya Engkau Dihatiku
Andai Mampuku Menyentuh Awan
Akan Kupinjamkan Satu Bintang
Dan
Ku Pancar Seriang Gemilang
Itu Kasih Kewajahmu

Kuberjanji Sayang
Ku Menunggu Dikau Pulang hei..hei
Membawa Cintamu Yang Terindah
Dengarlah Kata Hatihoo..huooo

Kurindukan Kasih Dia
Kumahu Belaian Manja
Takkan Kulupa Cinta Pertama
Cinta

Ku Tak Ingin Lagi Berjauhan
Usah Kau Hampiri Perpisahan
Seharusnya Kau Mengerti Kasih
Hanya Engkau Dihatiku
Andai Mampuku Menyentuh Awan
Akan Kupinjamkan Satu Bintang
Dan
Ku Pancar Seriang Gemilang
Itu Kasih Kewajahmu..hoouooo

Kuberjanji Sayang
Ku Menunggu Dikau Pulang

Membawa Cintamu Yg Terindah
Dengarlah Kata Hati
Dengarkanlah Kata Hati
Dengarkanlah Bicaraku


hurmmm...ku pinjam satu bintang...korang penah x dengar lagu nie...entah kenapa pertama kali aku dengar lagu ni tb2 aku jatuh cinta...tiap2 hari...if bleh tiap2 mase mesti aku nak dengar lagu nie....mmm....maybe sebab skunk ni aku berjauhan dengan baby kot...tu yang wat aku gilekan lagu tuh....lagi2 mase lirik yang first tuh...hahaha...mmm...ntahla...aku terlalu sayangkan die...nuthing can make me hate 0 leave u baby...ntahla...aku tahu kadang2 aku ni sellfish n sellau sangat sakitkan hati die...tapi aku tak tahu...aku terlalu sayangkan die...baby...i reli2 mish u....reli2 love u....YA, ALLAH...satukan la sakmi sampai bile2....






Sunday, June 7, 2009

hidup 0h hidup

mmm...hidup...ape maksud dengan hidup nie???aku sendiri kadang2 pening dengan istilah hidup nie...kadang2 mencari maksud sebenar dalam hidup nie...mmm....aku kadang2 p0n x tahu ape yang aku carik dalam hidup ni...kadang2 hilang tumpuan n f0kus...ape yang aku carik sebenarnye dalam hidup???kebahagiaan?kegembiraan?mmm...ntahlah...yang nyatanya hidup ni sangat c0mplicated....kiter kene berani amik peluang dan tanggung risik0...kadang2 ni kiter rasekan hidup ni senang...tapi sebenarnye tak p0n...susah hidup nie...pikir2 kanlah....